<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>Antioksidantit.com</title>
	<atom:link href="http://www.antioksidantit.com/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.antioksidantit.com</link>
	<description>Antioksidantit esittelyssä</description>
	<lastBuildDate>Thu, 19 Apr 2012 08:40:29 +0000</lastBuildDate>
	<language>en</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3.2</generator>
		<item>
		<title>Lykopeeni pienensi miesten syöpäriskiä</title>
		<link>http://www.antioksidantit.com/lykopeeni-syopariski/</link>
		<comments>http://www.antioksidantit.com/lykopeeni-syopariski/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 Mar 2011 12:19:56 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[lykopeeni]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.antioksidantit.com/?p=172</guid>
		<description><![CDATA[Syöpäriski oli 45 % pienempi miehillä, joiden veren lykopeenipitoisuudet olivat korkeimmat. Ero havaittiin verrattaessa miehiin, joilla oli vähiten lykopeenia veressä (ylin kolmannes vs. alin kolmannes). Näin kertoo väitöstutkimus, joka tarkastetaan Itä-Suomen yliopistossa 12.3.2011. Jouni Karpin seurantatutkimus kohdistui itäsuomalaisiin, joiden veren karotenoidipitoisuuksia seurattiin parinkymmenen vuoden ajan. Lue Antioksidantit.comin artikkeli: Lykopeeni]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p></p><p>Syöpäriski oli 45 % pienempi miehillä, joiden veren lykopeenipitoisuudet olivat korkeimmat.</p>
<p>Ero havaittiin verrattaessa miehiin, joilla oli vähiten lykopeenia veressä (ylin kolmannes vs. alin kolmannes).</p>
<p>Näin kertoo väitöstutkimus, joka tarkastetaan Itä-Suomen yliopistossa 12.3.2011. Jouni Karpin seurantatutkimus kohdistui itäsuomalaisiin, joiden veren karotenoidipitoisuuksia seurattiin parinkymmenen vuoden ajan.</p>
<p>Lue Antioksidantit.comin artikkeli: <a href="http://www.antioksidantit.com/lykopeeni/">Lykopeeni</a></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.antioksidantit.com/lykopeeni-syopariski/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Astaksantiini saattaa ehkäistä dementiaa</title>
		<link>http://www.antioksidantit.com/astaksantiini-dementia/</link>
		<comments>http://www.antioksidantit.com/astaksantiini-dementia/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 08 Feb 2011 17:45:16 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[astaksantiini]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.antioksidantit.com/?p=162</guid>
		<description><![CDATA[Astaksantiini ehkäisee dementiaan liitettyjen yhdisteiden kerääntymistä punasoluihin, kertoo uusi japanilainen kaksoissokkotutkimus.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p></p><p><a href="http://www.antioksidantit.com/astaksantiini/">Astaksantiini</a> ehkäisee dementiaan liitettyjen yhdisteiden kerääntymistä punasoluihin, kertoo uusi japanilainen kaksoissokkotutkimus.</p>
<p>Dementiaa sairastavien punasoluissa on poikkeuksellisen paljon fosfolipidejä hydroperoksideja (<em>phospholipid hydroperoxides</em> eli PLOOH).</p>
<p>12 viikon kuuri astaksantiinia vähensi näiden yhdisteiden pitoisuuksia 40 tai 50 prosenttia – riippuen siitä otettiinko ravintolisää 6 vai 12 milligrammaa päivässä. Placeboryhmässä ei havaittu merkittävää muutosta.</p>
<p>Tutkimuksessa käytetty astaksantiini oli peräisin <em>Haematococcus pluvialis</em> -levästä.</p>
<p>Lähde: <a href="http://www.nutraingredients.com/Research/Astaxanthin-shows-potential-for-brain-health-Human-study">Astaxanthin shows potential for brain health: Human study</a></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.antioksidantit.com/astaksantiini-dementia/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>

